dissabte, 17 de setembre del 2011

Feliç aniversari


Vacances i mes vacances això es el que necessito...    
 jo que pensava arribar del nostre viatget per Àustria i la República Txeca i que tindria tot el temps del mon per posar-me a la cuina... i desastre darrera desastre,  fins el  11 de setembre, gran dia, com diu el meu fill, un dia important per Catalunya, i els catalans i el seu aniversari , 15 anys uff!!!! Com passa el temps,  hi es el petit.
Com que no estava ben restablerta dels dies que m’havia passat al llit, vaig decidir fer un pastis fred de formatge, rapit i molt lleuger.
Ingredients:
Per la base

150gr. de galetes maria, triturades( jo ho faig amb el molinet de cafè).     
100gr. de margarina.

Per el mig
                                    
400 c.c. de  llet .    
150gr. de sucre.                                                                           
3 sobres de quallada                                                                     
300 gr. de formatge fresc per untar.

Per sobre

1 sobre de gelatina de maduixa

Primer barregem les galetes amb la mantega i fem un llit al cul del motllo, aquesta vegada vaig fer servir el motllo mes petit que tenia perquè quedes com una pastis petitó com per una persona. Però es per quatre. Desprès posem a la nevera el motllo amb les galetes, perquè es refredi de l'escalfor de la cuina. Si no s'escampa bé fem servir els nostres dits, i així queda ben repartit.
Tot seguit escalfem la llet i fem la quallada com ens indica les instruccions del fabricant, i a més, afegim el sucre i el formatge fresc. Quan ho tenim tot junt i espès, ho deixem reposar una mica i ho posem sobre la galeta que tenim en el motllo.
I quan estigui una mica fred ho posem a la nevera un parell d'hores, desprès preparem la gelatina, també com ens explica el fabricant i amb una cullera l'escampem sobre el pastís, perquè no faci forats, nomes hi posem la gelatina que creiem necessària, si l'hi posem tota pot ser que no ens agradi, amb el que em sobra, jo ho poso amb gotets i els meus nois s'ho mengen com si fos un iogurt.
Posem el pastís acabat a la nevera i quan la gelatina sigui consistent, ja es pot presentar a taula i l'atac.




1 comentari:

  1. fa molt bona pinta, si es tant bo com a la foto, deixa-t estar de romansos que no eets tant desastre

    ResponElimina