dimecres, 18 de maig del 2011

QUE FER AMB OUS D’ OCA??????


De vegades et fan un bon regal i no saps com posar-t’hi per poder treure’n el millor profit.
M’havien dit que perfer truites els hi faltava clara, que podia fer-ne ous ferrats, o “tocinillos”. I com es normal vaig triar lo mes dolç.
Primer vaig buscar la recepta per fer flamets, però no tenia flameres petites i vaig decidir de agafar les flameres grosses i posar-n’hi menys.

Ingredients per fer flamets:
400 grs. de rovells.
400 grs. de sucre.
200 grs. de aigua.
He posat el sucre l’aigua amb un ansat al foc fins que ha bullit i a quedat almívar , hi a poc a poc hi he afegit els rovells, aquí vaig tenir la primera sorpresa les cloves son molt mes dures i costa mes de separar la clara del rovell, però el final ho vaig aconseguir,  però en cura que no es quallin.  Desprès ho passem per un xino i ho avoquem als motlles, si volem  havans haurem preparat sucre cremat hi el posem al fons, però jo no ho vaig fer, ja que eren per el meu home i ell no li agrada massa el sucre cremat.
Els posem al forn a 150º sobre la reixa i a sota una safata amb aigua perquè faci vapor. Quant estiguin ben quallats ja estaran fets. Els deixem refredar i posem a la nevera.

Va resultar, però que dels ous portaven força clara i em vaig preguntar que fer de tanta clara ...???
A la fi ho vaig solucionar, feria merengue, que això si que agrada a tothom a casa.
Ingredients per fer merengues:
100 grs. de clares
200 grs. de sucre
Posem les clares a punt de neu i desprès hi acabem d’afegir el sucre fins que estigui tot compacte, amb el meu super llapis de manega pastissera, vam fer pilonets sobre paper de cuinar i desprès varem omplir motlles de silicona.
Ve els ous van fer el seu servei i els catadors de casa van donar la seva aprovació a tot.  











5 comentaris:

  1. Si senyora! una bona manera d'aprofitar. Si els catadors han donat el seu ok, segur que tot estava PERFECTE! petons

    ResponElimina
  2. Una bona i dolça manera de treure-li partit a aquests ous.

    ResponElimina
  3. Ostres tu, ous d´oca! quins records, quan era petita en teniem una i anavem a buscar els ous, a donar-li menjar... Una bona manera de treure´ls-hi profit, si senyor!
    Petons

    ResponElimina
  4. hola em presento per primera vegada al teu bloc,soc francesc. i jo tambe ting ous d'oca, bueno ting unes 15 oques, o sigue ting molt ous pero d'aquesta forma no hu he probat mai,ting que fer-los. anim en lo bloc jo tampoc fa gaire que el ting i es molt gratifican . una abraçada i benvinguda.

    ResponElimina